Eben gubát nem cserélünk…!

Az iszlám nem csupán egy vallás, hanem egy komplett, totalitárius ideológiai-politikai rendszer, amely vallási tartalommal van átitatva. Míg a nácik faji, a kommunisták osztály, a muszlimok vallási alapon tartják magukat magasabb rendűnek. Pár héttel a tavalyi migrációs konferencia után nyilatkozott így Márfi Gyula veszprémi érsek, aki Kanizsán a taps miatt meg is ismételte maga fabrikálta parancsolatát: Szeresd a muszlimot, mert keresztény vagy, és ő is ember! De ne bízz meg benne, mert ő nem keresztény, és nem tekint téged embernek!

A Pördeföldén született főpap az elmúlt években több közéleti beszélgetésen is részt vett Zala megyében. Az egyiken szólt az 1950-ben éjjel megjelent teherautókról: két családot is deportáltak a Hortobágyra a 60 lelkes kicsi faluból.

- Éreztették velünk, bármikor el tudnak minket vitetni - fogalmazta meg a megfélemlítés lényegét. - Ha tudni akarják, hogyan jutottak Magyarországon hatalomra a kommunisták, olvassák el Mindszenty bíboros emlékiratait – ajánlotta a közönségnek.

A sokat átélt ember ezért nem kér semmiféle diktatúrából, a kommunista után az ultraliberális újságírók véleménydiktatúrájából sem. A hazugság, a rágalom nem vélemény, mondta Márfi Gyula. Nyugaton a szabadság karikatúrájában hisznek, ezért a Charlie Hebdo (2015. január; emlékszünk még rá?) a szólásszabadság nevében emberi méltóságot sértett. Érsek atya, akkor, az elsők között jelentette ki: én nem vagyok Charlie! A szabadság túladagolása ugyanis hasonlít a gyógyszer túladagolásához, magyarázta a főpap.

Az egyik zalai beszélgetés alkalmával az egykori pannonhalmi bencés diák visszaemlékezett egy ottani freskóra. Az abroncsait - és emiatt tartalmát is - vesztett hordó felirata: Libertate periit, azaz Tönkrement a szabadságtól.

Kanizsán pedig ki is mondta: a migráció fő okai mi vagyunk. Létrehoztunk magunk körül egy eszmei, annak nyomán pedig szociológiai vákuumot.

Nem véletlen – és nem is indokolatlan -, hogy a miniszterelnök-helyettes néhány napja, a közel-keleti, afrikai keresztényüldözésről szóló nemzetközi konferencia szünetében azt mondta: lájtos keresztényüldözés zajlik az Európai Unióban, a keresztény civilizáció tudatos rombolása, ami oda vezetett, hogy mint kés a vajba, úgy hatol be az iszlám a kontinens szívébe.

A kérdés már csak az, hogy a totalitárius diktatúrákból – a nácizmus és a kommunizmus után – nem volt-e elég Európában?! S ’56 kapcsán talán felvethető: akarunk-e újabbat, az iszlám uralmát, vagy hajlandók vagyunk megvédeni magunkat?! Most, amikor még talán nem késő…

Péter Árpád

- - -

Van-e különbség a nácizmus és a kommunizmus között?, kérdezték az emigrációba kényszerült Mindszenty bíborostól egy sajtótájékoztatón. - Tőlem kérdik? Éppúgy ültem egyik börtönében, mint a másikéban. A kettő volt szövetséges is, ellenség is. Eben gubát nem cserélünk. (a tolmácshoz:) Ezt fordítsák le, ha tudják.

 - - -

Érsek atya a pördeföldei általános iskola  - „a fölöttem lévő osztályt úgy hívták, hogy Bedők Ilus” -  után 1958-62 között volt bencés gimnazista Pannonhalmán. Alatta járt Szentmihályi Szabó Péter, akit az ország összes középiskolájából kizártak, mert az október 23-i magyarórán megemlékeztek a forradalomról. A költő 1996-os keserű versében: Hősök, ti negyven éve porladók!/ Most gyilkos koszorúz, besúgó éljenez,/ s a nép nem tűz ki lyukas lobogót,/ pedig tudja, hogy egyszer vége lesz,/ hogy érdemes volt! Hogy mindig érdemes! mégis eljut a reményig.

A költő 2014 novemberére, az Ötvenhatos Versünnepre elígérkezett Kanizsára, de október 23. előtt pár nappal elment közülünk. Az előző évi higgadt figyelmeztetése - Ha nem vigyázunk, visszajönnek,/ összefogva, mint annyiszor,/ sáskaraj lepi a földet,/ s drágább lesz a víz, amíg iszol (Kontárok) - tapasztalatból íródott. Ő igazán tudta…