Hamis e-mailekkel próbálnak az E.ON nevében pénzt kicsalni

facebook megosztás

A cég közleményéből az is kiderül, hogyan lehet a csalók üzeneteit megkülönböztetni a valódiaktól. Az elmúlt időszakban több ügyfélnek is a szolgáltató elektronikus számlaértesítőihez hasonló e-maileket küldtek ismeretlenek az E.ON nevében. A megtévesztő üzenetekben a támadók arra próbálják rábírni az érintetteket, hogy utaljanak át számukra jellemzően alacsony összegeket. Az E.ON arra kéri ügyfeleit, hogy kiemelt óvatosággal járjanak el az átutalási megbízásaik során. Akik rákattintottak a csalók által létrehozott áloldalra, és ott megadták adataikat, azoknak azt javasolja a szolgáltató, hogy mielőbb módosítsák jelszavukat az online ügyfélszolgálati fiókban. Akik pedig a hamis felületen a bankkártyaadatokat is megadták, azok mielőbb keressék fel bankjukat.


A cég közleményéből az is kiderül, hogyan lehet a csalók üzeneteit megkülönböztetni a valódiaktól

– Ezek a támadó, csaló e-mailek mindig a „Kedves Vásárló!” megszólítást használják, míg a valódi e-mailekben nevükön szólítjuk meg partnereinket. Ez egy nagyon fontos különbség, illetve a hirlevel@eon.com-ról érkeznek ezek az e-mailek. A valódiak ezzel szemben – hiszen számlaértesítőről van szó – nem hírlevél kezdetűek, hanem a noreply@eon.com-ról érkeznek. Ha valaki rákattint arra a hivatkozásra, ami ebben a csaló e-mailben szerepel, akkor bármilyen kóddal és jelszóval engedélyezi a bejelentkezést a rendszer, ami természetesen az E.ON-os felületen nem így történik – mondta el Varga Ivett,az E.ON Hungária Zrt. regionális kommunikációs szakreferense.

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.