10 hasznos tipp, mivel erősítsük immunrendszerünket

2019. feb. 10.

Ha több zöldséget fogyasztunk, csökkentjük a stressz szintünket, több fehérjét fogyasztunk, elegendő D-vitaminhoz jutunk, és 8 órát alszunk, akkor immunrendszerünket kellőképp felkészítettük a betegeskedő hónapokra.

Vannak bizonyos élelmiszerek, amelyek nagyon hasznosak az immunrendszernek, különösen a joghurt, amely magas szintű prebiotikus és probiotikus baktériumokat tartalmaz. Ezek a fajta baktériumok jók az emésztőrendszerünk számára, jelentősen növelhetik az immunrendszer hatékonyságát.

1. Fontos, hogy növeljük a fehérje szintünket, ha rendszeresen szenvedünk betegségben. Bizonyos tápanyagok védik a szervezetet a baktériumok és vírusok ezreitől, s a fehérje is ezek közé tartozik. Fogyasszunk elegendő tojást, sajtot, szóját, dióféléket, hüvelyeseket vagy görög joghurtot.

2. Kerüljük a stresszt, ismerjünk meg stresszoldó technikákat, próbáljuk ki a jógát, meditációt. Ha krónikus stresszben szenvedünk, az nagyon káros lehet az immunrendszer egészségére, és növeli a betegségek kockázatát, mert megváltoztathatja a természetes bélbaktériumok egyensúlyát.

3. A rendszeres testmozgás, és az egyszerű rövid séta nagyon jó hatással van a súlyos betegségek megelőzésére. Az aktív életmód következtében az antitestek és a fehérvérsejtek hamarabb megkezdhetik a betegségek vagy kórokozók elleni küzdelmet.

4. A napfény a D-vitamin egyik legfontosabb forrása, ami fontos az immunrendszer működéséhez is. A D-vitamin segíthet az immunrendszer megerősítésében, legfőképp halakban, tojásban, tofuban, gombában, marhamájban, tökmagban, margarinban található meg.

5. Próbáljunk ki illóolaj terápiákat. A zsályakivonat különösen jó módja a köhögés könnyítésére és a légutak kiürítésére. A citrom illóolaja bevált ellenszer hörghurut, köhögés, torokfájás, meghűlés és influenza esetén. A szantál serkentőleg hat az immunrendszerre, a bergamott fertőtlenítő hatása révén enyhíti a megfázással és az influenzával járó tüneteket és a lázat.

6. A zöldségekben lévő rostok, valamint a bennük lévő fehérje jó alternatívát jelent a húsok helyett, különösen a vegetáriánusok számára. Válasszunk A-, C- és E-vitaminban gazdag ételeket, mint az édesburgonya, sárgarépa, sötét leveles zöldségek, melyek segítik a fehérvérsejtek küzdelmét a fertőzésekkel szemben. A homoktövis, a brokkoli és a paprika C-vitaminban gazdag, a dió és különböző magvak E-vitamin tartalmának köszönhetően pedig véd az influenza és a felső légúti betegségekkel szemben.

7. Kerüljük a túlzott alkoholfogyasztást, hiszen így mérgezzük az immunsejteket, melyek megkeresik és elpusztítják a betolakodó mikróbákat. A szervezetünk öngyógyító képessége is csökken. A rohamszerű ivás miatt lassabban gyógyulnak a sebek, több vért veszíthetünk és a fertőzések esélye is megnő.

8. A vörösfenyő hatóanyaga az arabino galaktán hatékonyan képes aktiválni az immunrendszert, így segítve a kisgyermekek szervezetének megerősödését. A vörösfenyőmag természetes olaj és kapszula formájában elérhető.

9. A szójaolaj csaknem háromszor annyi „rossz” koleszterint tartalmaz, mint például az olívaolaj és a repceolaj. A kutatások kimutatták, hogy a HDL-koleszterin és az LDL-koleszterin egyensúlya jelentősen csökkentheti a gyulladást és számos módon védheti az immunrendszert.

10. A védelmi rendszer stimulálásának és regenerálásának létfontosságú eszköze az alvás. Ha éjszaka eleget pihenünk, ez a legjobb esélyünk arra, hogy testünk meggyógyítsa és helyreállítsa egészségét. Általában 6-8 óra alvás az optimális mennyiség.

Forrás: termalfurdo.hu