Ábel hazatért, és elindult

A több mint hatvanéves vasparipát délelőtt felfűtötték, hogy hosszú idő után újra az állami erdei kisvasút pályáján zakatolva vizsgálják. Mint arról tegnap már hírt adtunk, a hét közepén visszahozták Zalába a gőzmozdonyt, amelyet nemcsak külsőleg csinosítottak ki, hanem kora miatt teljesen generáloztak is. Az Erdélyből származó Ábelt tavaly szállították Debrecenbe, az előírásoknak megfelelő fővizsgás felújítást ottani szakemberek végezték el. A muzeálisnak mondható technikájú gőzöshöz hasonló már csak alig néhány működik az országban. A kuriózum rekonstrukciójának mintegy 35 millió forintos költségét a Mura-program biztosította, melynek támogatásával a teljes csömödéri erdei vasúti hálózat is megújul. - A vasútüzemünk zászlóshajója a gőzmozdony – ha lehet így fogalmazni. Magyarországon több keskeny nyomtávú vasútnál is van gőzmozdony, de ezek közül több már nincs működőképes állapotban. Az utóbbi időt tekintve remény van rá, hogy Ábelhez hasonló más mozdonyok is megújulnak, különböző vidékfejlesztési programok, támogatások keretében, de valóban kuriózumnak számít ez a mozdony – mondta el Gál Károly a Zalaerdő Zrt. vagyongazdálkodási osztályvezetője.