Vigyázat, csalók!

2019. márc. 22.

A csalók az adóbevallási időszakra hivatkozva keresik meg a gyanútlan adózókat. Az ismeretlenek már nemcsak e-mailben, hanem SMS-ben, élő telefonhívással is próbálkoznak. Az adóhivatal mindenkitől azt kéri, hogy az ügyfélkapus adatokat csak a megfelelő oldalon adja meg. Komoly gondot jelent, hogy a csalók sokszor olyan oldalakat szerkesztenek, amelyek arculati elemeiben is jól utánozzák a bejelentkezési felületeket – a webcím, a magyartalan kifejezések és a tegező hangnem azonban árulkodók lehetnek. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal értesítési gyakorlata is jelentősen eltér a támadók által alkalmazott módszerektől. A hivatal csak Ügyfélkapun keresztül, illetve postán, adószámla-kivonaton értesíti az adózókat arról, hogy ha folyószámlájukon túlfizetés van, valamint soha, semmilyen körülmények között nem kér bankkártyaadatokat.


Az ismeretlenek már nemcsak e-mailben, hanem SMS-ben, élő telefonhívással is próbálkoznak

– Ezek a csaló értesítések magyartalanok, nyelvtanilag helytelen megfogalmazásúak, általában egy linket tartalmaznak, amire kattintva a gyanútlan ügyfelet egy felugró űrlaphoz vagy honlaphoz vezeti. Az űrlapon a csalók általában ügyfélkapus bejelentkezési adatokat, valamint a bankkártyák hátlapján található háromjegyű szám megadását kérik. Ha valaki megadja a bankkártya adatait, számolnia kell azzal, hogy az illetéktelenek pénzt emelhetnek le a számlájáról. Kérjük, hogy senki ne adja meg ilyen oldalakon az adatait – mondta el Joó Hilda, a NAV Zala Megyei Adó- és Vámigazgatóságának sajtó főreferense.