Nő az igény az online banki szolgáltatásokra

facebook megosztás

Nő az igény az online banki szolgáltatásokra, a magyarok 78 százaléka egyre ritkábban keresi fel a bankját személyesen - derül ki az EY kelet-közép-európai régiós kutatásából, amelyben a lakosság pénzügyi, banki és informatikai szokásait vizsgálták.    

Az MTI-nek küldött elemzés szerint a magyar lakosság fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen. A magyar válaszadók azonban egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben, és csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben 35 százalékuk leginkább technológiai, 26 százalékuk e-kereskedelmi céget választana.    

A pénzügyi piacon újonnan megjelenő globális szereplők hatalmas ügyfélbázisukkal, egymásra épülő szolgáltatásaikkal új szintre emelik a versenyt. A technológiai cégek dolgát nem nehezítik komplex kockázatkezelési rendszerek, így a bankok legjövedelmezőbb szolgáltatásaival szemben tudnak vonzó alternatívát kínálni az embereknek - mondta a közleményben Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere. Hozzátette: erre a kihívásra innovációval, üzleti folyamataik és ügyfélmenedzsmentjük fejlesztésével kell reagálniuk a magyar pénzintézeteknek.     

A kutatás szerint a magyar lakosság kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél. Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek.    

A megkérdezettek - Magyarországon és a régióban is - egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik, emellett az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség - hangsúlyozta a közleményben Demeter Ákos.     

A jövőben ez a trend megváltozhat, hiszen a magyarok többsége szerint a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szükség a hagyományos bankok szolgáltatásaira.    

Az EY megbízásából a Nielsen a kutatást több mint 3600 ember megkérdezésével Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában végezte el.

MTI

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.