Amit tudni érdemes a Zalaegerszegi Törvényszék Ügyfélszolgálati Irodájáról

A Zalaegerszegi Törvényszék 2017. augusztus 1. napján nyitotta meg Ügyfélszolgálati Irodáját, amelyhez idén januárig közel 9.500 megkeresés érkezett. Mivel 2019. január 29-től már a cégügyeket is itt intézhetik az érintettek, már a teljes ügyfélforgalom egy helyen koncentrálódik. A részletekről dr. Bartalné dr. Mentes Judit, a törvényszék sajtószóvivője adott tájékoztatást.

Az Ügyfélszolgálati Iroda az ügyfelek gyors, szakszerű és kulturált körülmények között zajló tájékoztatása, illetve az egyes kezelőirodák tehermentesítése érdekében jött létre. Kezdetben csak a Zalaegerszegi Törvényszék, a Zalaegerszegi Járásbíróság, illetve a Zalaegerszegi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság tekintetében volt mód az itteni ügyintézésre, de ma már a csőd- és felszámolás, valamint cégügyekben is ide fordulhatnak az ügyfelek, iratok benyújtása és megtekintése ügyében. Ezáltal a megyeszékhelyi bíróságok tekintetében megvalósult az „egyablakos” ügyintézés. Az iroda folyamatosan működött az ítélkezési szünet alatt, jelentős ügyforgalmat bonyolítva a nyári időszakban is.

Az Ügyfélszolgálati Iroda – többek között – az alábbi szolgáltatásokat nyújtja: iratbeadás, iratbetekintés, iratmásolatok megrendelése és átvétele, általános kérdésekre történő válaszadás, nyomtatványok, tájékoztató anyagok kiadása, befizetéssel kapcsolatos információk, csekk igénylés, információ különböző hatóságok félfogadási rendjével kapcsolatban, valamint cégkivonatok, cégmásolatok és cégbizonyítványok igénylése. A rendelkezésre álló számítógépeken lehetőség van elektronikus betekintésre is a cégadatokba. Munkatársaink felvilágosítást adnak arról is, hogy milyen iratok szükségesek a perindításhoz, azonban a keresetlevelek felvételére, szóbeli kérelmek írásba foglalására nincs lehetőség. Az ilyen irányú kérelmeikkel az Ügyfélsegítőhöz kell fordulni szerdai napokon. Az irodán illetékbélyeget nem lehet venni, azokat a postán lehet megvásárolni.

Az irodához 2017. augusztus 1-től december 31-ig összesen 1815 megkeresés érkezett, ebből a legtöbb, 1364 személyesen, míg 404 esetben telefonon, 47 alkalommal pedig e-mailen keresztül történt.

2018-ban az iroda 7564 megkereséssel zárta az évet, ebből 3414 személyes, 4084 telefonos, 66 pedig elektronikus volt.

2019 első hat hónapjában, összesen 3994 megkeresés érkezett: személyesen 1818, telefonon 2124, míg 52 alkalommal e-mailen keresztül.

Az Ügyfélszolgálati Iroda Zalaegerszegen, a törvényszék épületében hétfőn, kedden és csütörtökön reggel 8 órától délután 15 óráig érhető el, szerdánként hosszabb nyitva tartással, 17 óráig várja az ügyfeleket, míg pénteken 13:30 óráig.  A várakozási idő csökkentése érdekében az ügyfelek élhetnek az elektronikus úton, illetve telefonon történő előzetes bejelentkezés lehetőségével is.

Papp Attila