Személyes márkázás, azaz hogyan adjuk el saját magunkat?

2019. szep. 9.

Biztosan hallottunk már a személyes márkáról és valószínűleg mindannyian használjuk nap mint nap, még ha nem is tudatosan. A cikk elolvasása után bizonyára céltudatosabbak leszünk!


Forrás: Pixabay

Mi az a személyes márka?

Más néven énmárkának is nevezik, tulajdonképpen azt jelenti, hogy mások milyennek látnak minket, hogyan gondolkodnak rólunk, milyen hatást tudunk gyakorolni más emberekre. A személyes márka tudatosan formálható, az online világ elterjedésének köszönhetően ráadásul egyre egyszerűbbé, valamint egyre fontosabbá is vált.

Mikor lehet hasznos?

Általában a személyes márka építésével az a célunk, hogy eladjuk magunkat, azaz legtöbb esetben ez azt jelenti, hogy minél előbb, minél jobb és minél több munkát kapjunk. Történhet ez úgy, hogy pályázunk egy új munkahelyre, azaz az álláskereséshez szükséges, hogy jobb kép alakuljon ki rólunk a HR-esek szemében, de abban az esetben is szükség van az énmárkára, ha vállalkozók vagyunk és az új ügyfeleink, partnereink irányába kommunikálunk. Más szóval, ha a lehető legjobb színben tüntetjük fel magunkat –persze úgy, hogy közben mindvégig a valóságot kommunikáljuk–, akkor nagy valószínűséggel hamarabb kapunk munkát, akár egy cégnél alkalmazottként, akár vállalkozóként, ha az új ügyfelek szerzéséről van szó.

Hogyan építsük fel?

Először is nem árt, ha tisztában vagyunk a saját erősségeinkkel és gyengeségeinkkel. Ezek tudatában leszünk csak képesek a megfelelő területek hangsúlyozására, amely az új munkahely vagy az új ügyfelek megszerzéséhez szükséges. Amennyiben tudjuk, milyen –reális– képet szeretnénk magunkról kialakítani, akkor kezdjük el ennek a következetes kommunikálását, minden platformon hasonló stílusban! Tehát, ha egy megbízható, rendszerető embernek mutatjuk be magunkat mondjuk az önéletrajzunkban, vagy az üzleti szórólapunkon, akkor például a Facebook profilunkon ne szerepeljenek az átbulizott hétvégék fotói, valamint a bejegyzéseink, hozzászólásaink stílusát is válogassuk meg! Hiába gondoljuk, hogy ez a személyes közösségi fiókunk, amelynek nem sok köze van a munkánkhoz, jó tudni, hogy manapság már bevett gyakorlat, hogy állásra jelentkezéskor a HR-es munkatársak a jelentkezőknek nem csupán az önéletrajzát olvassák el, hanem bizony az interneten róluk fellelhető tartalmat is megnézik, majd ezek együttes benyomása alapján döntik el, hogy a jelentkezőt alkalmasnak találják-e a pozícióra, behívják-e interjúra.

Személyes weboldal készítése

Figyeljünk tehát közösségi oldalakra feltöltött tartalmainkra, de ezeket jól felépíteni és kezelni nem elég, hiszen korlátozottak a lehetőségek, mind a személyre szabást, mind az alkalmazott bejegyzés formátumokat illetően. Ha komolyan vesszük akár az álláskeresést, akár a vállalkozói létet, akkor érdemes egy személyes weboldalt is létrehozni, melyen egy önéletrajzhoz hasonlóan bemutatkozhatunk, csak annál nagyobb terjedelemben, a klasszikus önéletrajz követelményein és korlátain túllépve. Elhelyezhetünk rajta referencia anyagokat, megjeleníthetünk rólunk alkotott véleményeket, tapasztalatokat, készíthetünk bemutatkozó videót és még számtalan lehetőség rejlik benne. Nem beszélve arról, hogy amennyiben a nevünket foglaljuk le domain névként, és erre keresnek a potenciális munkaadók, ügyfelek, akkor nagy valószínűséggel a weboldalunkkal fogják először szembetalálni magukat az interneten, melyet kifejezetten erre a célra készítettünk, és nem a közösségi média profiljainkat nézik meg először. Sikeres személyes márka építést kívánunk!

Forrás: Rackhost Zrt.