Turisztikai ötletversenyt szervezett a Pannon Egyetem kanizsai kampusza Zalakaroson

Egy feldúlt szállóvendég panaszát is kezelniük kellett a PENturismo ötletverseny résztvevőinek. Az élményt és kiváló tapasztalatot adó megmérettetést első alkalommal szervezte meg a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusza zalakarosi turisztikai szakemberekkel együttműködve. – Elsősorban a turizmus-vendéglátásban érintett középiskolás, illetve egyetemista diákokat próbáltuk megszólítani. A versennyel az volt a célunk, hogy a fiatalok figyelmét ráirányítsuk arra, hogy ez a szakma, ez az iparág milyen szép, milyen nehézségei, napi kihívásai vannak, hiszen az egész versenyt úgy építettük fel, hogy egy napra a szállodai vezetés bőrébe bújhatnak a diákok – árulta el Dr. Tóth-Kaszás Nikoletta, a PEN kampuszigazgatója. 

A háromfős csapatoknak nemcsak egy projektet kellett kidolgozniuk a közelgő Giro d’Italia kerékpáros körversenyhez kapcsolódóan, hanem valósnak tűnő, napi szintű problémákat is azonnal orvosolniuk kellett. – Volt egy feladatom, hogy le kellett menjek panaszkezelésre, és nagy adrenalin volt bennem, mert le kellett reagálnom egy igazi szituációt, ami a jövőre nézve nagyon jó, hogy már most megtapasztalhatom, hogy hogyan is kéne megoldani. Ez kicsit íjesztő is volt, de jó is egyben. Nagyon tetszett – fogalmazott Horváth Júlia, a Keszthelyi VSZK-ban tanuló versenyző. 


A háromfős csapatoknak valósnak tűnő, napi szintű problémákat is azonnal orvosolniuk kellett

A versenyen indulók egyebek mellett Barcsról, Budapestről, Dunaújvárosból és Keszthelyről érkeztek. A hét egyetemista és a nyolc középiskolás csapat között a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium és a Dr. Mező Ferenc Gimnázium tanulóiból összeállt trió is képviseltette magát. – Igazából ez egy hirtelen ötlet volt. A mezős lánynak, barátnőmnek az édesapja mondta, hogy van egy ilyen lehetőség, és gyorsan jelentkeztünk is rá. Nem tudtunk nagyon sokat készülni, mert nagyon hirtelen jött ez az ötlet. Bár járunk külön gazdaságórára, és ott lehettek számunkra hasznos információk  – mondta el Hóbár Helga, a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium tanulója. A versenyzők értékelése során fontos szempont volt a kreativitás, valamint az is, hogy a feladatok megoldása során ki mennyire volt kedves és ügyfélorientált. A megmérettetést a nagy érdeklődésre való tekintettel a jövőben is szeretnék megrendezni.