112 – Hogyan hívjunk segítséget?

facebook megosztás

Nap mint nap érkeznek segélyhívások a Zala Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság ügyeletére. A segélyhívás megindításától a tűzoltóautó elindulásig eltelt idő elhúzódása az emberi életet és az anyagi javakat veszélyeztetheti. 

De mit értünk ez alatt?

Legtöbb ember még nem volt részese olyan eseménynek, hogy segélyhívást kezdeményezzen. Amikor csak másodperceink, perceink vannak egy bejelentésre és ebben az időszakban minél több érdemi információt kell elmondanunk a segélyhívó fogadójának az izgalomtól nem megfelelő és nem pontos, nem megfelelő  információkat adunk át. 

Minden esetben nagyon fontos, hogy egy segélyhívást követően érthetően és az adott kérdésre válaszolva feleljünk a segélyhívást fogadó személynek. Gyakori probléma, hogy autópályán haladva tesznek egy káreseményről bejelentést, de a pontos helyzetüket nem tudják meghatározni, így a beazonosítatlan útszakasz akár több tíz kilométer nagyságú területet is lefedhet.

Több esetben tapasztalható volt, hogy a bejelentést követően a bejelentő nem volt visszahívható így a helyszín pontosítása csak időveszteséggel volt lehetséges.  

A segélyhívások esetében minden eltelt percnek nagy jelentősége van. Amennyiben segélyhívást kezdeményezünk, minden esetben adjuk meg:

  • Nevünket, telefonszámunkat
  • Pontos helyzetünket (megye, település, utca stb, autópálya- km szelvény/oldal)
  • Mi történt (káresemény típusa)
  • Mi van veszélyben (emberi élet van- e veszélyben)

Ezt követően válaszoljunk a feltett kérdésekre és miután a segélyhívást kezelő személy elköszön, továbbra is legyünk elérhetőek. 

Amennyiben káreseményt észlel, hívja a 112 segélyhívó számot és ne felejts el a fentieket betartani!

Zala Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.