Egyszerűsítette a telefonos ügyintézést a Nemzeti Adó- és Vámhivatal

facebook megosztás

Bizonyos adóügyeket így már otthonról el lehet intézni az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett. A telefonos ügyintézéshez mindössze egy ügyfélazonosító szám vagy egy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak két, ingyenesen hívható telefonos ügyintézőrendszere van. Az egyik a 1819-es számról hívható infóvonal, melyen általános adóügyekről adnak tájékoztatást. A másik lehetőség a 06-80-20-21-22-es telefonszámon tárcsázható ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer. A NAV munkatársai ezen keresztül már konkrét, személyes ügyekben segítenek az ügyfeleknek. Ennek használatához azonban egy PIN kódra van szükség, melyet legegyszerűbben a NAV honlapján elérhető, Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással lehet igényelni a TEL jelű nyomtatványon. Az online nyomtatványkitöltő használatához viszont ügyfélkapu-regisztráció szükséges. – A beérkező kérelem alapján a hivatal a következő napon a tárhelyre elküldi a telefonos ügyintézéshez szükséges PIN kódot. Ebben a telefonos ügyintéző rendszerben javítható a bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, egyéni tájékoztatás kérhető az adószámla-egyenlegről és még az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is be lehet jelentkezni. A telefonos ügyintéző rendszerünk hétfőtől csütörtökig fél kilenctől délután négyig, pénteken fél kilenctől délután fél kettőig hívható az ingyenes 06-80-20-21-22-es telefonszámon – mondta Joó Hilda, a NAV Zala Megyei Adó-és Vámigazgatóságának sajtó főreferense.

A NAV honlapján már elérhetők azok az információk is, melyek az adózókat segítik a veszélyhelyzet idején. A hivatal letölthető formátumban tett közzé több olyan gyakran használt nyomtatványt, melyekre az ügyfeleknek szükségük lehet. Ezek kinyomtatva, kitöltve, postán is eljuttathatók a hivatal címére.

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.