Nagykanizsai rádiós frekvenciára pályázik a Karc FM és a Katolikus Rádió

Rádiós frekvenciákról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amely lezárta a kvótakötelezett, lekérhető és a lineáris szolgáltatást nyújtó  médiaszolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségeit ellenőrző eljárásait is.    

Az NMHH-nak az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a médiatanács elfogadta a Mezőkövesd 102,1 MHz helyi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét közösségi jellegű használatra.    

A grémium emellett elvégezte az alaki vizsgálatokat a Siklós 88,6 MHz, a Szigetvár 98,9 MHz, a Nagykanizsa 100,7 MHz helyi, valamint a Kecskemét 97,7 MHz és a Miskolc 96,3 MHz körzeti frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban.     

A soproni, a szigetvári és a nagykanizsai pályázatokon a testület nyilvántartásba vette a Karc FM Kft.-t - amely az első két esetben egyedüli pályázó volt -, az utóbbinál pedig hiánypótlásra szólította fel a Katolikus Rádió Zrt.-t. A kecskeméti pályázaton a Mária Rádió Kft.-t, a miskolcin a Radio Plus Kft.-t vette nyilvántartásba a grémium - részletezték.    

Kitértek arra, hogy a médiatanács lezárta a műsorkvóták ellenőrzéséhez szükséges adatszolgáltatási kötelezettségekkel kapcsolatban a lekérhető és a lineáris szolgáltatást nyújtó médiaszolgáltatókkal szemben indult eljárásokat is. Kilencet-kilencet pénzbírság nélkül figyelmeztetett a testület, tizennyolcra pedig néhány ezertől néhány tízezer forint összegig szabott ki bírságokat - közölték.    

Ismertetésük szerint a mezőtúri Pont Rádió szolgáltatóját 30  ezer forint megfizetésére kötelezte a tanács, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, magyar zenét, a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő és közszolgálati műsort, valamint több reklámot tett közzé. A közszolgálati műsorok aránya a törvény által előírt minimumot sem érte el.    

A grémium emellett figyelmeztette a szolgáltatót, amiért Reggeli Expresszó című műsorában egy januári-februári adáshéten tizenkétszer tett közzé burkolt reklámot, amikor közölte egy helyi vendéglő és egy üzlet címét és elérhetőségét - honlapját, illetve telefonszámát.

MTI