Várakozás és remek rajtolás

Az elmúlt hétvégén több hónapos kényszervárakozás után végre elrajtolhatott a Formula 1 idei szezonja, rengeteg magyarországi rajongójának is őszinte örömére. A versengés nagykanizsai hívei is felsóhajthattak végre, hiszen a spielbergi Red Bull Ringen felbőgtek a motorok. Egyben a folytatásra sem kell sokat nem is kell várniuk, hiszen az Osztrák Nagydíj után az előttünk álló hétvégén a Stájer Grand Prix-t rendezik meg - úgyszintén a közelünkben található ausztriai helyszínen.


Felde István (balról) és Kálovics Tamás egyelőre ilyen hangulatnak az F1-ben nem lehet még részese

Az idei - és nézők nélküli - osztrák F1-es futamot végül a finn Valtteri Bottas nyerte a Mercedes volánja mögött, megelőzve Charles Leclerc-t (Ferrari), valamint Lando Norrist (McLaren-Renault). Főleg a harmadik helyen célba érő brit teljesítménye a nagy tett, hiszen ezzel nem csupán önmagának szerzett dicsőséget, de ezzel a patinás wokingi istálló ismét életjelet adott magáról.

- Maradjunk annyiban, hogy a versenyt követően sokáig mosolyogtam – mondta a mclarenes szurkoló Kálovics Tamás, majd folytatta is helyzetjelentését. – Ugyan furcsa éved elé nézünk, de már most rengeteg érdekesség és tény ismert előttünk. Az biztos, hogy a Ferrari-motoros autók erőben elmaradnak mindenkitől, a mercedes-esek viszont látványos előrelépést mutatnak. A Racing Point óriásit ugrott előre tavalyhoz képest, de a Williams is kevésbé van lemaradva a korábbiakhoz mérten, a Haas azonban nem muzsikált jól. Ami számomra a legfontosabb, hogy a McLaren folyamatosan javul és gyorsul, ami egy hosszú idő utáni mondhatni megváltás és iszonyatos nagy öröm nekem is.

Tamás jó néhány alkalommal Felde Istvánnal együtt kerekedett fel a korábbiakban egy-egy versenyhelyszín felé. A korábbi kézilabdázó lelkes Ferrari-rajongó, aki szintén várta már a rajtot.

- Jó, hogy elindult három hónap késéssel végre az F1es évad, ugyanakkor nézők nélkül nagyon fura egyelőre az egész - vette át a szót István. - Az látszik, hogy a Mercedes első számú kihívója a Red Bull-Honda lehet Max Verstappen vezetésével, de a McLaren és a Racing Point is lopkodhat pontokat az élcsapatoktól, ami a végén sokat számíthat. Sajnos, a Ferrarinak egyelőre nincs esélye beleszólni a dobogós helyezésekbe, inkább a középmezőny elején vannak még. Reméljük, pár futam múlva megtalálják a helyes utat, összességében pedig azt gondolom, a motor-megbízhatóság is fontos lesz ebben az évben, látva egyből a sok kiesőt. Ja és hogy el ne felejtsem, Forza Ferrari!

Menjünk egy házzal arrébb, igaz, ott is a Scuderiának drukkoló lelkes követővel találkozunk.


Lehetett a napokban akár labdarúgó Szlovén Kupa-döntő is, Őri Gergőnél (balról) aligha téveszthették el, hogy az F1-ben kinek szurkol...

- Már nagyon vártuk közösen Fecó, valamint Ádi barátommal akikkel online, interaktív formában elemezzük napi szinten az eseményeket -, hogy rajtolhasson a 2020-as körözés – foglalta össze a várakozást Őri Gergő. – Én úgy látom, amilyen felforgatott módon zajlott a felkészülés, épp olyan kaotikusra sikerült a nyitó futam is. Meg aztán a nagy pilótakeringő közepette a mezőny kétharmada talán az új szerződésért is hajtott, ezért is volt a nagy akarat mindenkitől. Én továbbra sem írom le a Ferrarit. Körbevetésekre számítok, ha Leclerc hozza a gyorsaságát és nem hibázik, akkor az esetleges tempóhátrányát kiegyenlítheti. Amúgy a nagy vihart kavart Albon-Hamilton ütközés szerintem szimpla versenybaleset volt. Lehet, hogy a hatszoros bajnok viselkedése talán többeknek a pályán kívül unszimpatikus, de legutóbb Ausztriában nem volt hibás. Az időmérős Bottas-féle “hiba” pedig egy trükk volt, ami része lehet a vb-hadjáratnak. Érdeklődve várom az új helyszíneket, ha lesznek, a nézőnélküliség meg különösebben nem zavar. Úgy vagyok vele, megszoktuk ezt is.

P.L.