A hírmegosztásban int óvatosságra az NMHH szeptemberi kampánya

facebook megosztás

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget, elsősorban az idősebb generációknak, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) múlt csütörtökön elindult kampánya - tájékoztatta a hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-t.    

Az NMHH tavalyi kutatása szerint a 15 évesnél idősebb magyar internetezők 53 százaléka - saját bevallása szerint - találkozott már álhírekkel, leggyakrabban a közösségi médiában. Az álhírek ellen a leghatásosabb ellenszert a hírfogyasztók óvatossága és hírellenőrző képességei jelentik, ezt segíti a kampány is - írták.


Forrás: Európa Pon

Az elsősorban közösségi felületeken zajló kampány rövid, 15 másodperces videókban sietősen olvasott, félreértett hírek példáival érzékelteti, miért érdemes lassítani, és feltenni néhány önellenőrző kérdést a hírek megosztása előtt. A www.nmhh.hu/alhirek oldalon található infografika pedig azokat a pontokat magyarázza el, amelyeket hasznos ellenőrizni egy hír olvasásakor, de megosztása előtt mindenképp. Ilyenek például: az oldal neve, a poszt szövege, a kép forrása, a szerző vagy maga a hatásvadász cím is.    

Az aloldal az álhírkérdés alapvető tudnivalóiról három további infografikát és például az áldokumentumfilmekről vagy az úgynevezett clickbait-jelenségről cikkeket is ajánl, amelyeket a hatóság Bűvösvölgy nevű médiaértés-oktató központjainak munkatársai készítettek.    

A megtévesztő online hírforrások ellenőrzésére vagy szankcionálására nem terjed ki az NMHH hatásköre. A hatóság internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálatához, az Internet Hotline-hoz érkező, rémhírterjesztés gyanúját keltő álhírekről szóló bejelentéseket a szolgálat a rendőrséghez továbbítja - olvasható a közleményben.

MTI

(Borítókép: TechCrunch)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.