Közösségi média jelenlét a vírus idején

facebook megosztás

Legyen bármilyen üzletünk, az online jelenlét szinte már nélkülözhetetlen manapság. Főként bizonytalan időkben - mint a jelenlegi is - az emberek kutatnak megbízható információk után, és ki más adhatna számukra hiteles válaszokat, mint a vállalkozás maga. Erre legjobb megoldás egy céges honlap, de egy üzleti közösségi média oldalon is tudunk kommunikálni az ügyfeleinkkel, érdeklődőinkkel. Nézzük, mit kell tennünk, ha emellett a megoldás mellett döntünk!

1. Hozzuk létre, vagy frissítsük profilunkat!

Amennyiben eddig nem rendelkeztünk közösségi média oldallal, akkor természetesen az első lépés létrehozni egyet. Arra figyeljünk, hogy üzleti profilt válasszunk, így több lehetőség áll majd rendelkezésünkre. Ha pedig ezen már túl vagyunk, akkor aktualizáljuk! Nézzük meg, hogy minden szükséges információt megadtunk-e, állítsunk be profilképet, borítóképet, hogy minél inkább felismerhetőek legyünk, valamint ellenőrizzük le, hogy az elérhetőségeink és nyitvatartási időnk biztosan helyesen vannak-e megadva.

2. Osszunk meg friss információkat!

Azon túl, hogy a profilunk aktuális, még nem tudunk az érdeklődők szeme elé kerülni, hiszen csak akkor találkoznak velünk, ha konkrétan meglátogatják a közösségi média oldalunkat. Igyekezzünk időnként friss információkat megosztani velük - amely az idővonalukon meg fog jelenni - akár a fennálló helyzetről, változásokról, új árukészletről, akciókról, de akár az is fontos lehet, hogy minden változatlanul működik tovább, azaz az üzlet nyitva van, a megszokottak szerint látogatható.

3. Osszunk meg hasznos cikkeket, videókat!

Nagy segítség lehet a követőinknek –és közben a cég iránti kötődésüket is növelni tudjuk–, ha rendszeresen hasznos tartalmakat osztunk meg velük. Legyen szó a tevékenységi körünk témájához illő cikkről vagy videóról. Bármi szóba jöhet, ami edukációs jellegű, vagy segít megoldani a közönségünk problémáit. Ezek között lehetnek saját gyártású tartalmak, de akár egy-egy hiteles forrásból megosztott bejegyzés is.

4. Építsük a közösséget kérdések, válaszok segítségével!

Amivel pedig a közvetlen kommunikációt is erősíteni tudjuk, az nem más, mint a kérdések megválaszolása. Adjuk a követőink tudtára, hogy nyugodtan tegyék fel nekünk kérdéseiket akár egy bejegyzés alatt, akár privát üzenetben és igyekezzünk ezeket minél előbb és minél teljesebb körűen megválaszolni. Azzal tesszük a legjobbat, ha a gyakran felmerülő kérdéseket mindenki számára közzétesszük a válaszokkal együtt. Ezzel a módszerrel közvetlen kapcsolatban tudunk maradni a közönségünkkel még akkor is, ha éppen nem látogatnak el az üzletbe, vagy netán bezárásra kényszerültünk és meg tudjuk mutatni, hogy mi még ebben a bizonytalan helyzetben is figyelünk és számítunk rájuk.

Forrás: Rackhost.hu

(Borítókép: Pixabay)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.