Zalaegerszegen épül Koper, Fiume és Trieszt kapuja – A kormány 3,9 milliárd forinttal támogatja

facebook megosztás

A Metrans 15,7 milliárd forintból létesít új vasúti-közúti logisztikai konténerterminált Zalaegerszegen, amelyhez a magyar kormány 3,9 milliárd forintos támogatást biztosít - mondta a külgazdasági és külügyminiszter pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.    

Szijjártó Péter kiemelte, hogy a Metrans Európa vezető logisztikai és szállítmányozási vállalatcsoportjának, a Hamburger Hafen und Logistik AG-nak (HHLA) a tagja.    

Ismertette: Zalaegerszegen már most is komoly átmenő vasúti forgalom van, csak a Metransnak naponta 12-14 vonatja halad el a város mellett. Annak érdekében, hogy Zalaegerszeg legyen az adriai-tengeri kikötők felől a belépési pont Magyarországra Szlovákia, Csehország és Lengyelország irányába, a Metrans úgy döntött, hogy egy logisztikai bázist, egy konténer terminált épít ott. A Koper, Fiume és Trieszt kikötőiből érkező, illetve az oda tartó vonatok rendezésének helyszíne lesz a zalaegerszegi bázis.     

A beruházás közvetetten 120, közvetve pedig 500 új munkahelyet teremt - tette hozzá.    

Kitért arra is, hogy a világjárvány okozta gazdasági válsághelyzet egyik legfontosabb tanulsága, hogy a logisztika mint iparág rendkívüli mértékben felértékelődik. Ahhoz azonban, hogy egy ország logisztikai központ legyen, infrastrukturális fejlesztésekre van szüksége.    

Kiss Péter, a Metrans csoport elnök-vezérigazgatója videoüzenetében elmondta, hogy az új, zalaegerszegi terminál megnyitását 2023-tól több lépcsőben tervezik, és mindent megtesznek azért, hogy a kivitelezést még idén el tudják kezdeni.


Kiss Péter, a Metrans csoport elnök vezérigazgatója videóhíváson jelentkezike be a Metrans Zalaegerszeg Kft. beruházásáról tartott sajtótájékoztatón a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2020. február 19-én. A Metrans 15,7 milliárd forintból létesít új vasúti-közúti logisztikai konténerterminált Zalaegerszegen, amelyhez a magyar kormány 3,9 milliárd forintos támogatást biztosít. MTI/Bruzák Noémi

Az elnök-vezérigazgató szerint Zalaegerszeg várhatóan nagy jelentőségű csomóponttá fejlődik a jövőben a dél- és dél-kelet-európai, a trieszti, koperi és rijekai tengeri kikötők, valamint az európai piacok között húzódó közlekedési tengelyen. Az adriai korridor kiemelt kereskedelmi útvonallá válik, és ebben Zalaegerszegnek kulcsszerepe lesz.    

Ismertette: a Metrans a HHLA intermodális áruszállítással foglalkozó leányvállalata, amely területen Európa piacvezetői közé tartozik. Vasúti rendszerével és konténertermináljainak hálózatával már több mint tíz országban szolgálja ki az áruszállítási igényeket. A vállalat stratégiájának lényege, hogy az északi és déli nagy európai tengeri kikötőkön keresztül zajló globális konténeres áruforgalom részeként korszerű, hatékony és környezetbarát logisztikai megoldásokat kínáljon a kelet-közép-európai országokban, köztük Magyarországon is.    

A jelenleg 17 vasúti terminálból álló nemzetközi hálózattal rendelkező Metrans 2017-ben nyitotta meg első saját tulajdonú magyarországi terminálját Budapesten. A cégcsoport az elmúlt évek dinamikus növekedése miatt, valamint Magyarország stratégiai elhelyezkedésének és a befektetéseket ösztönző gazdasági környezetének köszönhetően döntött újabb konténerterminál megépítése mellett - fűzte hozzá. 


Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője beszédet mond a német tulajdonú logisztikai cég, a Metrans vasúti-közúti konténerterminálja építésének bejelentése alkalmából tartott sajtótájékoztatón Zalaegerszegen, a Díszteremben 2021. február 19-én. A következő tíz évben a magyar vasúti gördülőállomány fejlesztésére mintegy 2000, a közlekedési infrastruktúrára pedig hozzávetőleg 4000 milliárd forintot szán a kormány. MTI/Varga György

Vigh László miniszteri biztos, Zala megye 1. számú választókerületének országgyűlési képviselője (Fidesz) azt tette hozzá, hogy a Metrans beruházása méltón beleillik a térség fejlesztéseibe, hiszen egy logisztikai központot alakítanak ki Zalaegerszegen, amely lehetővé teszi az országba érkező szállítmányok hatékony szétosztását.

MTI

(Borítókép: Magyarország 131 millió eurós projekt keretében tengeri kikötőt és kijáratot létesít az olaszországi Triesztben. Látványterv/Index)

¤ ¤ ¤

Az Éljen VárosuNk Egyesület tegnap, a facebookon közzé tett posztját ide kattintva olvashatják.  Természetesen közre adjuk Cseresnyés Péter reakcióját is, ha esetlegesen megszólalna a szavazóit és Nagykanizsát egyaránt kínosan érintő ügyben. Abban az esetben is visszatérünk a hír tárgyára, ha más forrásból születik információ.

Kapcsolódó:

Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere az Infórádiónak nyilatkozott»

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.