Közösségi média vagy weboldal? – Melyiket válasszuk üzleti célra?

Manapság szinte bármelyik vállalkozást, üzletet próbáljuk keresni a közösségi oldalakon, sikerrel járunk. Egyre több cég készíti el üzleti Facebook oldalait és jelenik meg az online térben széles közönség számára. Sokan viszont kizárólag a Facebookot használják internetes felületként. Megpróbáljuk összegyűjteni az üzleti közösségi oldalak használatának jellemzőit és lehetőségeit, valamint azt, hogy kinek lehet hasznos, érdemes-e helyette, mellette saját weboldalt (is) létrehozni.

Üzleti Facebook oldal

Tulajdonképpen bármilyen üzleti közösségi oldal létrehozásáról lehet szó, de a vállalkozások legnagyobb része a Facebook-ot használja, így ezt a platformot mutatjuk be, viszont a jellemzők többsége valamennyi oldalra igaz.

Remek lehetőség egy ingyenes közösségi oldal létrehozása vállalkozásoknak, hiszen sok releváns embert érhetünk el a célcsoport tagjai közül, viszont arra figyeljünk, hogy mindenképp üzleti oldalt regisztráljunk, hiszen így több lehetőségünk nyílik a későbbiekben, egyrészt a statisztikák megtekintését, másrészt a hirdetések létrehozását illetően.

Jól tudunk információkat közölni, akciót hirdetni a social media felületeken, viszont meglehetősen kötöttek a lehetőségeink. Kizárólag bizonyos poszt típusok közül válogathatunk és a bejegyzések időrendben fognak megjelenni, ezenkívül albumokba tudjuk őket rendezni. Továbbá a profilunk a Facebook tulajdonában van, nem a miénkben, azaz tulajdonképpen bármikor megszűnhet, vagy felfüggeszthetik, így nem érdemes kizárólag erre a csatornára koncentrálni a céges online megjelenésünket. Milyen lehetőségünk van még?

Saját honlap

Készíthetünk céges honlapot az üzleti közösségi média oldal helyett, vagy inkább mellett. Egy weboldal a saját tulajdonunkban lesz, mi döntjük el, mikor indítjuk el, vagy mikor tesszük elérhetetlenné a közönség számára. A design-nak és egyéb lehetőségeknek is csak a képzelet szab határt. Egy weboldalon szinte minden megvalósítható, bármilyen formában megoszthatjuk üzeneteinket a látogatókkal.

Hátránya a közösségi oldalakkal szemben az, hogy egy weboldal létrehozása nem ingyenes. Egy domain nevet és egy webtárhely szolgáltatást mindenképp igénybe kell venni, bár éves szinten akár pár ezer forint fedezheti ezeknek a költségeit. Magát a weboldal elkészítését pedig csinálhatjuk magunk ingyenes sablonok segítségével, de megbízhatunk vele egy webfejlesztő céget is, akik az elképzeléseink szerint megvalósítják. Az árak itt természetesen már magasabbra rúgnak igényeink és a honlap összetettségének függvényében.

A fentiek segítségével el tudjuk dönteni, hogy vállalkozásunknak elegendő-e egy üzleti Facebook oldal létrehozása vagy honlapot is készítünk. Érdemes mindkettőt alkalmazni, hiszen kiegészítik egymást. Segítségükkel több emberhez érhetünk el, más közönségeket célozhatunk meg.

Forrás: rackhost.hu

(Borítókép: Freepic)