Az általános iskolákban nem érzik a digitális oktatás hátrányait

Nem rontott az általános iskolás diákok év végi bizonyítványán a digitális oktatás. Mint ismert: a tanév egy részében az alsó és felső tagozatosok egyaránt otthonról, online formában haladtak a tananyaggal. A Bolyai-iskola pedagógusai szerint nem írtak idén rosszabb témazárókat a gyerekek, mint az előző években.

A tavalyi tapasztalatokra építve ebben az évben már konkrét, kidolgozott terv szerint zajlott a tanítás a tantermen kívüli formában - fogalmazott Kupóné Gasztonyi Edit, a Bolyai-iskola magyar-ének szakos tanára. Az ismeretekkel a tanmenetnek megfelelően haladtak, és a feleléseket is meg tudták oldani az interneten keresztül.

– Összességében az előirt tananyagot teljesíteni tudtuk. Jegyek? Nem gondolom, hogy érződik a digitális oktatás hátránya, legalábbis az én esetemben biztosan nem. Most, hogy visszajöttünk, megkaptuk ezt az öt hetet ajándékba, természetesen visszanyúltam a tananyagban, ismételtem. És örömmel konstatáltam, hogy nincs jelentős lemaradás – nyilatkozta Kupóné Gasztonyi Edit, a Bolyai-iskola pedagógusa.

Tislér Péter az intézmény alsó évfolyamán tanít. Úgy gondolja, hogy a digitális hónapok a kisiskolások szüleinek jelentettek különösen nagy kihívást.

– Készítettem matematikából magyarázó videókat, prezentációkat csináltunk. Jó pár kollégám online órákat tartott, ezzel próbáltuk közelebb hozni, személyesebbé tenni a digitális oktatást – mondta el Tislér Péter, a Bolyai-iskola tanítója.

Az oktató továbbá hangsúlyozta: a saját munkájukon kívül, a szülők támogatásának köszönhető, hogy a kicsiknél sem okozott jelentős lemaradást az otthonlét.

V.A.

(Képek: Kanizsa TV)