Fontos a gyümölcsfogyasztás és a folyadékpótlás a kánikulában

Erősítik a szervezet védekezőképességét és hűsítésre is kiválóan alkalmasak a különböző gyógynövények Bolf László tapasztalata alapján. A szakember a gyümölcsfogyasztás fontosságát is hangsúlyozza a hőségben. Csibi Sándor, a Magyar Energiaital Szövetségének főtitkára szerint az energiaitalok mértékletes fogyasztásával az éberség is fenntartható a kánikulában.

Anyagcsere és légzőszervi problémákra panaszkodnak leggyakrabban a hőség hatására az emberek Bolf Lászlónak. A szakember az aranyvesszőt és a citromfüvet, teaként elkészítve ajánlja, ezek idegnyugtató hatással is bírnak. A növények szigorúan langyos vízben áztatva hűsítik a szervezetet.

Anyagcsere folyamatokra pedig ott van a lórommag és a lórom teája. A lórommagot nyersen is be lehet venni, étkezés után egy késhegynyi és a szárának a teáját szintén napközben lehet fogyasztani. Minden esetben, ha gyümölcsöt fogyaszt valaki, aminek most itt van az ideje, azt mindenképpen éhgyomorra kell megtenni, mert a gyümölcs elfogyasztás után azonnal a vastagbélbe ürül. Ha előtte van egy-két szendvics a gyomorban, akkor az sajnos megerjed a szendvics tetején – mondta el híradónknak Bolf László.

Egy doboz energiaital körülbelül egy presszókávéban található koffeinmennyiséget tartalmaz. A meleg napokon sokan választanak a kávé helyett egy behűtött energiaitalt az energiaraktáraik felöltéséhez. Csibi Sándor elmondta, hogy az éberséget biztosító szomjoltó több mint 80 százalékban vizet tartalmaz, így kánikulában is nyugodtan meg lehet inni.

Szokták tőlem kérdezni, hogy egy energiaital miben más, mint egy kávé? Nos, ugyanúgy adja az éberséget és az energiát, emellett még legalább ötféle vitamint beviszünk a szervezetünkbe, valamint a finom ízének, szénsavas közegnek köszönhetően pedig egyéb kellemes hűsítést is biztosít. Az elmúlt időben nem csak hazánkban, hanem a világ számos országában vált méltán népszerű alternatívájának a koffeinfogyasztásnak, a kávé mellett – tudtuk meg Csibi Sándortól, a Magyar Energiaital Szövetség főtitkárától.

A szakemberek felhívják a figyelmet, semmilyen ital nem helyettesíti a vizet, így napi 2-3 liter vízmennyiség fogyasztása mindenképpen ajánlott.

K.V.

(Borítókép: Kanizsa TV)