Megszaporodtak az AnyDesk alkalmazáson keresztül elkövetett csalások

Megszaporodtak az AnyDesk alkalmazáson keresztül elkövetett csalások az elmúlt időszakban az országban. Ahogy azt Tóth László, a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési alosztályvezetője elmondta: Zalában is többen áldozatul estek a magukat banki alkalmazottnak kiadó bűnözőknek. A szakember szerint az elkövetők legfőbb eszköze a meggyőző kommunikáció.

Az AnyDesk egy alkalmazás, ami távolról is hozzáférést biztosít a személyi számítógépekhez és a mobilokhoz. A csalók telefonon keresztül veszik fel a kapcsolatot az áldozataikkal, általában magukat banki ügyintézőnek kiadva. Tóth László arra figyelmeztet, hogy a banki dolgozók nem keresik telefonon az ügyfeleket, ha gyanús tranzakciót észlelnek és nem kérnek el semmilyen személyes vagy bankkártyával kapcsolatos adatot.

– Az az ijesztő ebben a csalási formában, hogy nagyon hatékonyan és nagyon-nagyon meggyőzően tudják alakítani a csalók a banki ügyintézőt, a bankbiztonsági szakembert, ezért nagyon nehéz nem bedőlni ezeknek a csalóknak. Gyakran úgy követik el a csalást, hogy felhívnak telefonon, meggyőző kommunikációval rávesznek arra embereket, hogy a telefonjukra egy alkalmazást, az AnyDesk nevezetű alkalmazást telepítsék, és ennek segítségével tulajdonképpen tükrözik azt az eszközt, amit használunk a bankoláshoz. Akkor már hozzáférnek a jelszavakhoz, bankkártya adatokhoz, bankszámlához, a CV kódokhoz, tehát tulajdonképpen átveszik az uralmat a bankkártyánk felett – hangsúlyozta Tóth László, a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési alosztályvezetője.

K.V.

(Borítókép: Kanizsa TV)