Hogyan építsünk szakmai kapcsolatokat Facebookon?

Üzleti kapcsolatok építésére elsősorban a személyes találkozók, azon belül is a szakmai rendezvények adhatnak leginkább megfelelő közeget, azonban az online térben is lehetőség van rá. Amennyiben a közösségi oldalak között keresgélünk, először a LinkedIn juthat eszünkbe, mint potenciális szakmai kapcsolatépítésre alkalmas platform, viszont akár a Facebook is megfelelő lehet erre a célra. Ebben a cikkben részletezzük, hogyan.

Facebook csoportok keresése

A Facebook csoportokban nagyobb potenciál rejtőzik, mint azt elsőre gondolnánk, csak jól kell tudni kihasználni a lehetőségeit. Mindenekelőtt igyekezzünk a szakmánkhoz, szakmai profilunk témájához illeszkedő, releváns Facebook csoportokat keresni és a szabályzatuk tanulmányozását követően csatlakozni hozzájuk. Minél több és többféle célú, stílusú csoporthoz sikerül csatlakozni, annál jobb.

Információszerzés a csoportokból

Próbáljunk sok hasznos információt összegyűjteni a csoport bejegyzéseiből, az alkalmazott kommunikációs stílusból, a tagokról, kapcsolati hálókról. Ezáltal rengeteget tanulhatunk és választ kaphatunk olyan kérdésekre, mint hogy mi az, ami fontos és mi kevésbé a szakterületünkön dolgozó vagy abban érdekelt csoporttagok számára? Milyen új trendek fedezhetőek fel a piacon? Mi érdekli manapság a célcsoportunk tagjait? Milyen problémák és megoldások merülnek fel a szektorban? Tehát kifejezetten sokat fejlődhetünk, vagy megerősítést nyerhetünk bizonyos felvetéseinkkel kapcsolatban, ha értő figyelemmel követjük a csoport aktivitásait.

Segítség a csoport tagjainak

Legyünk aktívak a csoportban! Lehetőség szerint adjunk tanácsot, válaszoljuk meg a felmerülő kérdéseket és akár kérdezzünk mi is. Sőt az is egy jó módszer, ha informatív blogbejegyzést írunk a sokakat foglalkoztató témákról és ezeket megosztjuk a csoportban. Így egyrészt segítünk a tagoknak, másrészt a blogunk forgalmát, ismertségét is növeljük, valamint erősítjük hitelességünket, szakértelmünket is megmutatjuk a tagoknak, amelyre könnyebb lesz alapozni egy későbbi kapcsolatfelvétel során.

Kapcsolatépítés

Miután már sikerült a csoportban zajló beszélgetésekből rájönnünk, hogy kik bírnak a  legnagyobb befolyással a szakmában, vagy kikkel közösek az érdekeink, kivel merülhet fel egy közös projekt lehetősége, itt az ideje elkezdenünk jobban megismerni őket. Szakmai és akár személyes kapcsolat kiépítésével indítsunk, ne egyből a termékeinket, vagy szolgáltatásainkat ajánljuk számukra. Ezzel a módszerrel igazán értékes szakmai kapcsolatokra tehetünk szert, melyek a későbbiekben akár profitábilisak is lehetnek.

Forrás: Rackhost.hu

(Borítókép: pixabay.com)