Az online kiskereskedelmi értékesítés aránya 15 százalékra nőtt a régióban

facebook megosztás

Az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra nőtt Közép- és Kelet-Európában, ami 9 százalékpontos növekedés az öt évvel korábbihoz képest - tájékoztatta a CBRE kereskedelmi ingatlanokkal és befektetésekkel foglalkozó csoport az MTI-t.     

A közleményben jelezték, hogy előrejelzésük szerint négy év múlva eléri a 20 százalékot az online értékesítés aránya a térségben.    

A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét 10 százalékkal Magyarországon regisztrálták, az előrejelzés szerint 2026-ra 13 százalékot ér el a bővülés üteme.     

Csehországban és Lengyelországban a legmagasabb az e-kereskedelem aránya; a társaság előrejelzése szerint 2026-ra ez az arány Csehországban elérheti a 24 százalékot, Lengyelországban pedig a 23 százalékot.     

Rámutattak: az online vásárolt áruk legnépszerűbb kategóriái közé tartoznak az elektronikai cikkek 14 százalékos piaci részesedéssel, valamint a ruházatok és lábbelik az összes vásárlás 10 százalékával.     

Az online és offline vásárlás közötti határvonal egyre inkább elmosódik, a kiskereskedelemben megfigyelhető egy új trend, az úgynevezett "omnichannel", amelynek során a különböző értékesítési csatornák ötvöződnek - hívták fel a figyelmet. Az új trendnek megfelelően az online kiskereskedelmi csatornák növekedése együtt jár a hagyományos üzletek számának növekedésével. A CBRE előrejelzései szerint 2026-ra ez a piaci szektor 10 százalékos növekedést érhet el.    

A különböző csatornák, valamint az értékesítési és visszaküldési módszerek kombinálásával a kereskedők piaci előnyre tehetnek szert, kényelmesebb vásárlást biztosíthatnak, illetve a raktárterületüket is hatékonyabban használhatják ki - jegyezte meg az omnichannel témakörében Joanna Sinkiewicz, a CBRE ipari és logisztikai területének kelet-közép-európai vezetője a cég közleményében.

MTI

(Borítókép: gettyimages.com)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.