Többen is bírálták a közösségi médiában a kanizsai közétkeztetés minőségét

facebook megosztás

Panaszt tett egy nagykanizsai édesanya gyermeke iskolában kapott ételével kapcsolatban a közösségi médiában. A múlt héten megjelent bejegyzés után szerkesztőségünkhöz érkeztek szülői vélemények a szolgáltatással kapcsolatban. A Pannon Menza Kft. nyáron nyerte meg a közbeszerzési pályázatot, így szeptembertől a társaság látja el Nagykanizsán a közétkeztetést a szociális szférában. Demeter László ügyvezető szerint ezidáig összesen egyetlen panasz érkezett be hozzájuk. A legutóbbi közgyűlésen a városatyák egyhangúlag megszavazták és elfogadták a közétkeztetésről szóló rendelet módosítását, így a döntés értelmében 20 százalékkal magasabb áron vehető igénybe február 1-től a szolgáltatás városunkban. 

A Gast-Vital Kft. cégcsoport leányvállalata a Pannon Menza Kft. A közétkeztetési szolgáltatást idősotthonok lakói, kórházi betegek és dolgozók, bölcsődés, óvodás és iskolás korú gyermekek veszik igénybe. Nagykanizsán három főzőkonyhából látja el a cég az étkeztetési feladatot, a Központi Óvoda konyhájából az óvodás korú gyermekek és a szociális ellátásába tartozókat szolgálják ki. A Batthyány Lajos Gimnázium és a Hevesi Sándor Általános Iskola konyháján a diákok részére készülnek az ételek. A cég új beruházása egy teljesen új konyha kialakítása, mellyel a gluténérzékeny és diétázó fogyasztókat tudják majd a jövőben kiszolgálni. A cég a hozzájuk beérkező panaszokat többféleképpen vizsgálja meg.

– Nagyon sokféle visszajelzést kapunk, kapunk az önkormányzaton keresztül is, én utánanéztem tavaly szeptember óta egyetlen egy jelzés érkezett, ennek a kifogása az volt, hogy hideg volt a gyermek étele, ebédje, amit kapott, átnéztük a folyamatokat, hogy hol lehet, ahol esetleg lehűlhetett az étel, úgyhogy felvettük a szülővel a kapcsolatot és megbeszéltük vele, hogy hogyan fogunk vele ezután eljárni – mondta el Demeter László a Pannon Menza Kft. ügyvezetője.

Pörzse Gabriella háromgyermekes édesanya, az egyik általános iskolás gyermeke veszi igénybe a közétkeztetési szolgáltatást. Gabriella kiemelte: hogy a gyermek érték, a nevelés egyik kulcsfontosságú momentumának tartja, hogy a kicsik egészségesen táplálkozzanak. A szülőnek a szolgáltatással kapcsolatban nagyon vegyesek a tapasztalatai, jelenleg azon gondolkodik, hogy a jövőben lemondja a közétkeztetést.

– Egy üres zsemle egy szelet párizsi, a párizsina, most már szabály van arra, hogy mit nevezünk párizsinak virslinek milyen hústartalommal, nem tudom megütötte-e ezt a szintet. Szerintem állagra én felnőttként sem ettem volna meg. Elmondásuk szerint az  állaga, az hogy nem olyan ízes, az ízesítések az ízek hiányoznak az ételből, az állaga nem olyan vagy ragadós, vagy a levesbe nem sok minden van, vagy nem találják meg azt a zöldséget, amit esetleg kedvel egy átlaggyerek, mondjuk a sárgarépát vagy egyebeket. A tészta szét van főzve, esetleg olyan is volt, hogy nyers vagy a hús nyers, tehát hogy itt azért technológiai problémák is vannak én úgy gondolom –árulta el Pörzse Gabriella szülő.

Demeter László ügyvezető jelezte az önkormányzatnak, hogy áremelési szándékuk van az élelmiszer alapanyagárak inflációja miatt és a tegnapi soros közgyűlésen volt napirendi pont a közétkeztetésről szóló rendelet módosítása. A jelenleg még érvényben lévő és a február 1-vel módosuló díjszabásokról a nagykanizsa.hu weboldalon „Tájékoztató intézményi étkeztetéssel kapcsolatban” című menüpontban tájékozódhatnak az érdeklődők. A témával későbbi Napi Kanizsa című műsorunkban részletesebben is foglalkozunk.

K.Vi.

(Borítókép: Kanizsa TV)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.