Hatalmas káoszt okoznak a téves felszólítások, hibás számlázások

facebook megosztás

Egy őskáoszt szült a rezsiválság, óriási a zűrzavar az E.ON-nál és az MVM-nél – hangsúlyozta Zakó László. A VG Zrt. vezérigazgatója szerint százas nagyságrendekben kapnak reklamációkat a téves felszólítások és a hibás számlázás miatt. Ráadásul a kettéválasztott árazás működése óta, a személyes ügyintézés a vállalatoknak megszűnt, az online rendszer akadozik, holott milliós tételeket követelnek a szolgáltatók, sokszor tévesen.

Szinte napra pontosan egy éve is jelezte Zakó László, hogy a lakossági piaci ár bevezetésének társasházakra vonatkozó része elkapkodott, bonyolult, holott óriási felelőssége van. Az eltelt idő úgy tűnik igazolta a VG Zrt. vezérigazgatóját, hiszen a két nagy szolgáltató nem tudja követni a lakossági és a kereskedelmi számlázást, ami rengeteg panaszt szül. Így például ma már egy megüresedett bérlakás esetében a Vagyongazdálkodás nem járhat el, be kellett vonni az önkormányzatot. Majd az áram- vagy a gázszolgáltató egy becsült számlát küld ki, ami sok esetben nem is ér célba.

– A közműszolgáltató az üres, lakatlan lakásra becsüli a fogyasztott mennyiséget, s a becsült mennyiségről küldi ki a számlát. Megjegyzem, a postázással is komoly gondok vannak. Tegnap kaptunk egy olyan levelet, amit egy Budapest, terézvárosi óvodának címeztek, de Nagykanizsa Vagyongazdálkodás volt a címzett, a terézvárosi óvoda pedig a postacím. Ők pedig egy balatonfűzfői helyről kapták meg a nekik szóló levelet – tájékoztatta stábunkat Zakó László,  Nagykanizsa Vagyongazdálkodási és Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója.  

Több példa van arra is, hogy nem eldöntött, ki jogosult a kedvezményes tarifára. Ilyen eset például a kanizsai nyugdíjasház, ahova milliós számlát küldött ki a szolgáltató, mert nem a csökkentett árú besoroláshoz tette. Ezt az összeget a VG Zrt. nem számlázta ki a bérlőknek, hiszen nem tudnák kifizetni. Zakó László hangsúlyozta, ha kell, a kirakatpert is vállalják az ügyben.

– Nem vagyunk hajlandóak a nyugdíjasoknak milliós számlát kiküldeni, hiszen szegények az utcára kerülnének. Mi meg nem fizetjük be, mert soha nem kapnánk vissza. A valótlan adatszolgáltatást nagyon súlyosan büntetik, erre minden alkalommal felhívják a figyelmet. Anno megkérdezték, hogy a nyugdíjas ház társasház-e? Mert akkor más kategóriába esne. Mi meg nem nyilatkoztunk arról, hogy társasház, mert nem az. Itt kezdődik az a több, mint egy évvel ez előtti történet, ami a mai napig nem zárult le – tette hozzá Zakó László.

A már szinte használhatatlan ügyintézés azért is komoly probléma Zakó szerint, hiszen a szolgáltató sok esetben nem várja meg az esetek kivizsgálását, hanem kiküldik a szakembereket, akik leszerelik az órát. Így egy üresen álló lakás esetében újra gáztervet kell csináltatni, majd engedélyeztetni, ami jelentős összeg, ráadásul hónapokkal eltolja annak kiadását. A problémahalmazzal mind az E.ON-t, mind az MVM-et megkerestük, amennyiben kapunk választ, arról is beszámolunk.  

M-B.GY.

(Borítókép: Kanizsa TV)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.