Felértékelődött a közösségi média a járvány alatt

facebook megosztás

A magyarok 63 százaléka szerint a közösségi média jelentette a fő kapcsolattartási lehetőséget a világjárvány alatt - közölte a Kaspersky globális kiberbiztonsági vállalat a megbízásából készült kutatás eredményét az MTI-vel.    

A kutatás 2021 májusában 1003 személyből álló felnőtt mintán készült azzal a céllal, hogy felmérje a közösségi média használati szokásokat a magyar lakosság körében.     

A felmérés rámutatott arra, hogy a magyarok 10 éve viszonylag aktívak a közösségi médiában, a lakosság csupán 3 százaléka nem használja ezeket a platformokat. A közösségi médiát használók platformonként átlagosan napi 1-2 órát töltenek el online.     

Kiemelték, a világjárvány befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatának gyakoriságát, a megkérdezettek 40 százaléka többször használta a közösségi médiát, mint a világjárvány előtt.     

A kutatás alapján 78 százalék a közösségi médiát elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, 63 százalék szórakozásra, 59 százalék érdekes témák követésére, 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta, de gyakori volt az, hogy munkahelyi okokból volt szükség az ilyen típusú online jelenlétre.     

A pandémia idején a magyarok 34 százaléka állította, hogy a közösségi média az első számú forrása volt a világjárványról szóló híreknek.    

A kutatás kimutatta azt is, hogy a legkedveltebb csatorna a Facebook, ezt követi a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a  Twitter és WhatsApp.     

Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi médiaplatform, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59 százaléka a magyar felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol a Facebookon - írják a közleményben.    

A kutatás rámutatott arra is, hogy megoszlanak a vélemények a közösségi média társadalmi hatásáról. A megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a hatása, míg 21 százalék szerint pozitív.     

Példaként említik, hogy a magyarok több mint fele emlékezett olyan esetre, amikor a közösségi média felületein olvasott tartalom negatív hatással volt a mentális egészségére.     

A Kaspersky 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat, technológiái több mint 400 millió felhasználót, valamint 270 000 vállalati ügyfelet védenek.

MTI

(Borítókép: Németh Sz. Péter/Index)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.