Két, Kaposvárt érintő útépítést támogat a kormány
A Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés, vagyis a 67-es gyorsút bővítése, valamint Kaposvár délkeleti iparterület megközelítésének előkészítése is bekerült abba a 24 közúti projektbe, melyek elindítása mellett döntött a kormány, derült ki a Magyar Közlöny aktuális számából.
Eredendően Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma minden nagy állami beruházást leállított elvileg az Ukrajnában zajló háború következményeire hivatkozva, illetve a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében, valójában költségvetési okokból, ám a kormány most 24 közúti fejlesztésnek mégis zöld utat adott.
Az erről szóló kormányhatározat a következő három évben 47,5 milliárd forintot biztosít a 24 beruházás előkészítésére, majd 2025-2027-ben 35 milliárdot szánnak a megvalósításra.
A Fidesz leállította, most újraindul két Kaposvárt érintő beruházás
Most „kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségre hivatkozva indítja újra a 24 útfejlesztési projektet a kormány - derült ki a Magyar Közlönyből. A kormány májusi döntésével állított le szinte minden előkészítés alatt álló állami beruházást, ez 270 projektet érintett. A mostani rendelet szerint azonban az útfejlesztésekre kerül némi pénz, hiszen a következő három évben 47,5 milliárd forintot, majd 2025 és 2027 között 35 milliárdot költenének az ágazatra.
Kaposvárt érintően a következő beruházások indulnak ezzel meg:
- Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
- Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése,
A további útfejlesztések pedig:
- Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra,
- M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
- Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
- Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
- Baja, déli elkerülő út előkészítése,
- M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
- 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
- M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
- Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
- Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
- M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint
- Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
- Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
- 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
- 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
- 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
- 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
- M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
- 19. Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése,
- Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
- Tormásliget elkerülő út előkészítése,
- Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése,
- Mihályfa elkerülő út előkészítése.
Forrás: kpsvr.hu
(Borítókép: NIF Zrt.)