Úgy gondoltam, ha innen indult a pályám, érdemes lesz visszatérni

facebook megosztás

A Kanizsa Újság hétről hétre jelentkező, új sorozatában a 2019 novemberében a közgyűlés által az önkormányzati cégek élére kinevezett új vezetőket mutatjuk be. A képviselők döntése szerint a Kanizsa Médiaház Nonprofit Kft. ügyvezetője december 1-től Tar Mihály.


Fotó: Horváth Zoltán

Matematika-fizika szakos tanár végzettsége mellett a kommunikációs képzettségéről nincs hivatalos papírja. Abban az időben a Bálint György Újságíró Iskola volt az egyetlen intézmény, ahol meg lehetett volna szerezni, de tulajdonképpen nem volt rá szüksége soha, mert ment a szekér – vallja magáról az új ügyvezető.

– Egy felhívás nyomán 1992-ben kerültem szerkesztő-riporterként a Kanizsa TV-hez, s azóta ezen a pályán vagyok – jegyezte meg magától értetődő természetességgel. Egy keddi napon jött be először, s azon a hétvégén már ő állította össze a sportot a híradóban. Kezdőként rögtön bedobták a mélyvízbe, és két hét múlva már egy reklám műsort vezetett élőben, ahol mindjárt izgalmas perceket élt át. Nem a technika, hanem a saját „ördöge” kísértette meg. A kezében lévő papírokban nem lapozta tovább a műsormenetet, mivel úgy érezte, mindent tud, ám egy óvatlan pillanatban lefagyott, s fogalma sem volt arról, mivel folytatódik a műsor. De rá jellemző módon, a kínos percek nem vették el a kedvét, és maradt a pályán. 1994-től a Kábeltel kanizsai rádióját kezdte el vezetni. Nem volt könnyű meghozni a döntést, hiszen a még biztosnak tűnő pedagógus pályáról kellett átlépnie a magánszférába. A lépés végül jónak bizonyult, s megalapozta később az összes vállalkozói döntését, melyben a kockázat mindig benne volt.

Munkahelyei sorában a Magyar Rádió Győri Stúdiója, az akkor még országos médiaként egyeduralkodó MTV híradó, ’97-től pedig az akkori RTL szerepelt. – Igazából nem akartam főállású tévés lenni, a rádió jobban vonzott, hiszen nem kellett borotválkozni! – mondta tréfásan.

Tar Mihály 2008 áprilisáig ellátta az RTL Klub Nyugat-dunántúli Régiójának szerkesztőségvezetői feladatait, s az elképzelése nyomán építették fel a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának kommunikációját.

– Onnan egy kicsit hátrébb vonultam, most már egy háromtagú médiacsoport látja el a feladatot, amit én társadalmi munkában végeztem eddig. A munka egyébként több lett, ezért is volt szükség a csoport elindítására. Időközben megkeresett az ATV, ahol 2011 végéig a Hazai turizmus című műsor összeállításában működtem közre, majd az ottani munkatársaimmal elindítottuk a Híradó vidéki hálózatának kiépítését. Most már 14 megyében vagyunk jelen a 25-30 fős stábbal. Menet közben megalapítottam a Tarvízió Kft. elnevezésű saját cégemet is. A szervezés a véremben volt – árulta el az ügyvezető, aki ezt a képességét jelenlegi pozíciójában is megmutatja.

Amikor tavaly október végén megkérdezte tőle az Éljen VárosuNk! Egyesület, hogy elvállalná-e a Médiaház vezetését, 2 perc múlva igent mondott. Úgy gondolta, ha innen indult el a pályája, érdemes lesz ide visszatérni.

– Az eltelt 3 hónap után elmondhatom, érdemes volt visszatérni. Jó visszhangot váltottak ki az újságban, a tévében történt változások. Túl vagyunk két közönségtalálkozón. Fontosnak tartom a nyitást a lakosság felé, hiszen ezeken a rendezvényeken kiderülhet, a tévés és az újságíró nem egy burokban lévő valaki, akit nem lehet megközelíteni. A havonta egyszeri találkozással lehetőséget adunk az önkormányzati képviselőknek is arra, hogy ne csak a fogadóóráikon, hanem egy másik közegben is találkozhassanak az emberekkel. Legutóbb Balogh László polgármester is felhívott, megígérve, hogy előbb-utóbb ő is megjelenik ezen a találkozón. A megérkezésemmel nem az történt – amitől sokan tartottak –, hogy a Médiaháznál korábban kialakult szemléletváltás most átbillen a másik oldalra, hanem beállt középre. Jobbról és balról is várjuk a feltett kérdéseinkre a reakciókat. Remélem, előbb-utóbb összeáll egy olyan vezetőség, amely képes lesz egy irányba húzni a szekeret. Mi mindenki előtt nyitottak vagyunk.

Az újságíró, szóvivő, kommunikációs szakember, cégvezető elárulta magáról:

– Nem szeretem a különféle bálokat, protokoll rendezvényeket, nem vagyok alkalmas ilyen helyzetekben fontos döntésekről tárgyalni. Szerintem az nem odavaló. Az én stílusom inkább egy kicsit gerilla-marketinges. Ha akarok valamit, akkor abban a pillanatban átgondolom miként lehet megvalósítani, és akár 2 perc múlva neki is állok. Úgy véltem, ha a saját cégemben tudok embereket irányítani, motiválni, akkor megpróbálom olyan cégben is, ami nem az enyém.

Persze bírni kell kívülről is a pofonokat annak, aki ezt a pályát választja. Ehhez azonban kell egy biztos családi háttér, hogy meg tudja oldani azt, ha éjjel 2 órakor csörög a telefon, akkor felkel, elindul és megcsinálja.

Bakonyi Erzsébet

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.